Alla inlägg under april 2009

Av Kristina - 28 april 2009 20:52

Hinner knappt sitta här längre om dagarna. Amning och att fixa med allt tar verkligen tid. Tycker det är lite jobbigt att inte hinna med moa på samma sätt som innan när man ammar och så men som tur är är ju henke hemma och kan hjälpa henne och underhålla henne. Moa och molly ligger för kvällen nu och henke är på möte så då tänkte jag att jag hinner sitta här lite men verkar som om molly vaknat nu så då får man väl gå och mata lite till:-) ha det gott alla i det fina vädret i alla fall.

Av Kristina - 25 april 2009 10:26

Så kom hon äntligen vår lilla flicka. Stämmde det de sa på tillväxtul:et alltså:-) natten mellan sön och mån kom hon, 00.52 den 20 april. vattnet gick vid sju på söndagskvällen och vid tio var vi borta i karlskrona utan värkar. där satte de dock igång och efter 20 min med krystvärkar kom hon och då hade jag haft riktiga värkar ca 1 timme´. snabbt gick det. nej nu är det en otålig liten tjej här som kallar. ska lägga in bild när jag hinner.

Av Kristina - 18 april 2009 10:14

Ja så kom då dagen då det är tänkt att bebis skulle komma. Kan knappt fatta att man gått tiden ut denna gången. Skönt att bebis är fullgången och mår bra så blir det förhoppningsvis en normal förlossning men nu får det gärna sätta igång. Än så länge är det lungt några sammandragningar igår och idag och inatt som kännts men inget som blivit något mer. Den bökar runt för fullt där inne och verkar som sagt trivas. Nästa bm besök är på tisdag och som vanligt hoppas jag att jag slipper gå på det men vi får väl se. Ska snart ut i det fina vädret och mysa. Det får man passa på att göra nu i alla fall sen blir det ju inte mycket tid över.

Av Kristina - 17 april 2009 19:12

Ja så kom dagen då vi skulle på extra ul på förlossningen i karlskrona. vi var där redan vid 8.30 imorse. medans vi satt och väntade på att få komma in hörde vi bebisskrik. mysigt och så sugen man blir på sin egen då. hoppas den med blir sugen när den hörde det:-) fick komma in på ul och allt var precis som det skulle. var en läkarstudent som gjorde det först och sedan den riktiga läkaren så vi fick en lång undersökning. de beräknade den till att väga ca 3200g. allt såg bra ut med fostervatten och sådant med. vi fick också veta vad det är för en som gömmer sig där inne, eller vad han trodde det var för en för den knep ganska bra med benen så vi får väl se om det stämmer när den kommer ut:-)

efter det fick vi göra en ctg kurva på ca 15 min och den var hur bra som helst den med så det var bara att åka hem igen och vänta på att det ska sätta igång. inga mer känningar idag så vi får väl se. den är ju beräknad imorgon men jag räknar med att gå över.

Av Kristina - 15 april 2009 17:41

Idag harverkligen varit en latdag har inte gjort något speciellt mer än tvättat. Ska dock bädda moas säng sen för jag tvättade hennes sängkläder. så skönt att man kan hänga ut tvätten nu den luktar så gott. trots att de kör koskit för fullt här ute nu:-) man vänjer sig vid det också. annars har jag tagit det lungt i solen så man har fått ännu mer färg. var röd i ansiktet nu när vi gick in och det blir jag alltid innan jag blir brun eftersom jag har den hudtypen. nej nu ska jag fixa lite kvällsmat och sedan blir det soffan. fortfarande inga känningar av att bebis vill komma.

Av Kristina - 14 april 2009 19:07

Jaha så var det dax för bm besök idag igen och jag hade verkligen hoppats att man skulle slippa detta och ha bebis ute nu men icke. är 4 dagar kvar idag till bf. alla mina värden var bra och bebis hjärtljud var bra dock hade inte magen växt denna gången heller och låg fortfarande på 35cm så nu ville hon ha ett extra ul för att kolla så allt var bra. hon trodde inte det var något med bebis eftersom hjärtljuden var bra och jag känner den i magen men för att kolla så att det är tillräckligt med fostervatten och att moderkakan är som den ska så ska jag på extra koll på fredag på förlossningen i karlskrona. ev kan de bedöma att jag kanske inte får gå över för mykcet heller. hoppas bebis kommer innan fredag men det verkar det inte som har ju inga känningar annars får vi se den igen då. kanske blir den sugen när vi varit på förlossningen.

annars har det varit en skön dag med fint väder idag med. putsade fönsterna i förmiddags så vi får väl se om det kanske sätter igång det ikväll:-)

Av Kristina - 13 april 2009 21:18

Idag åkte vi till en plantaffär i närheten. De har hur mycket som helst och är ganska billiga. Har tjatat om att jag velat dit länge men henke ville helst åka dit efter bebisen kommit men nu kommer den ju aldrig så vi åkte dit idag. Vi köte jordgubbsplantor, krusbärsbuske, björnbärsbuske och ett träd vi skulle ha på framsidan. Vi köpte också två örter. Ska ha lite frukt och örter på baksidan i rabatten som man kan ha i maten och som moa kan gå och plocka. Tycker det är roligare än blommor och mer uppskattat om man får det att bära frukt. Så vi har planterat sedan och sedan var vi hemma hos henkes föräldrar i eftermiddag och åt grillat. Så himla skönt med detta vädret så man kan vara ute hela dagarna och grilla på kvällarna. Jag har till och med fått lite färg i ansiktet och på händerna, moa och henke likaså. känns skönt.

Av Kristina - 11 april 2009 19:43

Idag ar vi varit ute i trädgården precis hela dagen. henke har kört upp trädgårdslandet med jordfräsen och en annan kulle vi hade som vi skulle ha bort. jag har hjälpt till så gott jag kunnat men får ju så ont i ryggen. sedan rensade han ogräs utanför staketet och så hjälpte jag till där så gott jag kunde. idag har det varit lungt i magen, lite sammandragningar men inte mycket. det andra föräldraparet i vår föräldragrupp har nu fått sin pojk, hon gick visst över 5 dagar.


idag är det 7 dagar kvar tills bebis är beräknad, går in i v 40 idag och har alltså gått 39 fulla veckor. än är det lungt bebis bökar runt lite, hoppas verkligen den kommer i veckan så man slipper gå över. tur det är fint väder så man kan vara ute och njuta i vår solen i väntans tider. känner att jag fått sol i ansiktet idag för det värmer och man är lite rödflammig. skoj:-)

Ovido - Quiz & Flashcards