Alla inlägg under juli 2009

Av Kristina - 23 juli 2009 10:31

Av Kristina - 23 juli 2009 10:25

Usch vad kvavt det var ute idag. Hoppas det blir lite åska så det försvinner. Idag har jag gjort avtryck av mollys fot. Fick i doppresent en tavla där man sätter in ett avtyck ev fot eller hand och sedan tolv foton ett från varje månad så kan man se utvecklingen på ett år. Jätterolig present. så idag gjorde vi avtrycket av foten sedan får jag framkalla lite bilder från varje månad men det gör jag när det gått några månader till annars blir det ju så dyrt.

Idag blir det till att ta det lungt tror jag. igår planterade jag ut blommor som jag haft i krukor på framsidan i rabatten där bak och så satte jag nya likadana fast små i kurkorna. Sedan rensade jag ogräs i trädgårdslandet, det såg inte klokt ut eftersom man inte haft tid att rensa där ochv i inte varit hemma. mennu ser det bra ut igen. behöver dock rensa lite bland morötterna de börjar bli stora nu.

Av Kristina - 21 juli 2009 14:07

Nu var det längesedan jag skrev här. Har hunnit med en hel del också därför jag inte skrivit. Har liksom inte tid med två barn och när det är fint väder. Förr förra lärdagen hade vi i alla fall dop för molly här i jämshögs kyrka. Molly skrek hela tiden nästan. Började innan vi ens hade gått in i kyrkan och så skulle min kusin hålla henne. stackars henne. men till slut somnade hon och då var det typ över:-) blev lite konstigt för henne den dagen men det gick i alla fall. hon har dock tänder somv äxer så det var lite det också som gjorde henne orolig. Sedan åkte vi till öland på måndagen efter det och kom hem i söndags så vi var där en vecka. inte planerat men det blev bra i alla fall. vi var där själva i henkes föräldrars husvagn. vi hade lagom väder inte för varmt och inte för kallt de första tre dagarna. på onsdagen var vi på ölands djurpark, det tyckte moa var roligt men oj vad folk det var där. sedan torsdag fredag var det riktigt varmt så då var molly lite gnällig blir alltid det när det är varmt, förstår henne. på fredagen kom henkes föräldrar med. på lördagen kom det in världens oväder, det vräkte ner med regn och det åskade och blixtrade i ett. small riktigt högt. molly sov igenom det men moa blev rädd och var ledsen, jag med faktiskt men man försöker ju inte visa det för dem. kom 50mm på några timmar där då så det var en hel del tält som var översvämmade, stackars dem.

Nu är vi som sagt hemma igen och det är skönt, borta bra men hemma bäst. igår blev molly 3 mån och då var det dax för vacc. nu får de vacc för tuberkulos med det fick inte moa och den sprutan gör tydligen mer ont. hon fick lite alvedon innan vi skulle dit så det gick ganska bra men hon var mer gnällig än vanligt på eftermiddagen. idag är hon dock som vanligt, skönt. ska snart iväg till några kompisar. hoppas det blir uppehåll i alla fall.

Av Kristina - 2 juli 2009 17:54

Ja så var det ny månad och nu är jag riktigt less på denna värmen. försvinn nu är du snäll. jag vill ha kallt. jättejobbigt med molly hon är ju så varm och en annan med. nu skriker hon igen kanske hinner skriva ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards