Alla inlägg under januari 2009

v30

Av Kristina - 31 januari 2009 15:00

Dax för ny vecka. Bara 10 veckor kvar. Och bara 4 veckor kvar att jobba. skönt.

Av Kristina - 30 januari 2009 15:35

Oj vad veckorna går fort nu. Hinner knappt med. Idag är jag helt slut de nya barnen har varit lite ledsna och det tar ganska mycket på en när man ska locka dem och få dem glada igen. Så nu ska jag vila i helgen. Hade skitont i rygg och fogar när jag kom hem så jag fick ta en värktablett, gillar inte att ta dem men vad gör man när jag knappt kan röra mig. Jag har ju väldigt svårt att vila också men lite ska jag väl försöka i helgen i alla fall.

Av Kristina - 29 januari 2009 19:20

Helt färdig om kvällarna nu igen. Började ändå inte förrän kvart i elva idag och vi sov ända till halv nio i morse men ändå är jag trött. Hoppas de där järntabletterna funkat så värdet inte sjunkit mer så det är därför jag är trött. Fredag imorgon i alla fall så skönt. börjar dock redan 6.30 men slutar tidigt så det är ju skönt. Sedan har ännu en vecka gått och jag går in i v 30. bara 10 veckor kvar sedan. gud vad tiden går. bara 4 hela veckor kvar att jobba. skönt med nedräkning:-)

Av Kristina - 28 januari 2009 14:22

Usch vad ont i ryggen jag har idag. Har bara jobbat 5 timmar men vi hade två helt nyinskolade barn på dagis. Då behöver de lite extra de är ju lite mer ledsna. Fått bära den ena en del idag och det är ju inte så bra egentligen skulle jag inte göra det. Sedan är det mycket folk sjuka så vi var bara två inne på vår avdelning som jobbade och då blir det extra mycket. Nu är jag ledig hela eftermiddagen och så börjar jag inte förrän kvart i elva imorgon så då får jag vila en del i alla fall.

Av Kristina - 26 januari 2009 18:27

Så nu har nedräkningen börjat. ska bara jobba 4 dagar till denna veckan och sedan 4 hela veckor till sen får man vara ledig. ska bli så skönt det är så mycket på jobbet nu med nya barn och folk som är sjuka. ikväll har jag haft mycket sammandragningar och väldigt ont i fogarna, inge roligt.

Har fixat papprena på jobbet med med sjukskrivningen och när jag ska gå hem med semester och föräldradagar. Så mycket papper som ska fyllas i och som chefen ska skriva under och så har jag meddelat försäkringskassan om när jag ska ta föräldradagar och sådant med. Lika bra att vara ute i god tid så man får pengarna när man ska.

Var mycket enklare när jag var gravid med moa för då hade jag inte ens börjat planera sådant här utan då kom hon ju bara så var det bara att börja ta föräldradagar. Gäller att hålla tummarna att jag gjort allt rätt nu:-)

Av Kristina - 25 januari 2009 16:34

Vilken härlig dag det varit idag. Solen har skinit och det har varit som vår ute. Var tvungen att gå en liten runda för det var så fint väder. det gick långsamt men skönt var det.

Var också och hämtade moa hos mormor och morfar hon har sovit där mellan lördag och söndag. vi skulle ju egentligen iväg och då skulle hon varit där men nu blev det inte av men hon ville sova hos dem ändå. det hade gått så bra hon ville inte följa med hem när vi skulle hämta henne:-) skönt när det är så i alla fall.

Annars har vi tagit det lungt och tittat lite på skidskytte och sådär. Imorgon är det dax för en ny vecka igen, tiden går så fort.

Av Kristina - 24 januari 2009 10:26

Äntlgen helg, denna veckan har varit helt hopplös med allt folk borta på jobbet. Märkte igår att jag hade mycket mer sammandragningar då än tidigare i veckan men det var ju fredag så det är väl inte så konstigt. Var hemma hos svärföräldrarna igår kväll och åt middag, skönt att slippa göra maten själv. Idag skulle vi egentligen till en kompis på inflyttningsfest men det var typ inga som kunde för alla var sjuka så det fick skjutas på. Moa skulle sova hos mina föräldrar och det ska hon fortfarande göra så det blri barnfritt ändå ikväll. En kompis ska komma en stund ikväll istället. Sista helgen typ som henke kan dricka något för snart blir det spritförbud för hans del ifall det skulle hända något med bebis. gick in i v 29 idag så tiden den går. skönt.

Av Kristina - 21 januari 2009 18:38

Idag var jag alltså hos bm för en ny koll. Alltid roligt att gå dit och se hur magen växt. Den hade växt lite till och ligger precis lagom som den ska. bebis mådde bra och hjärtljuden är så roligt att lyssna på. kollade glukosen också och det var bra dock hade järnvärdet gått ner en hel del så jag får nu börja äta järntabletter. hoppas man inte blir stenhård i magen nu, behövde aldrig äta det med moa. tog blodprov också för det ska man göra och så ska de kolla hiv och sådant samtidigt. ska dit om två veckor igen och ska kolla urinen då för när jag var där förra veckan var det tydligen lite äggvita i urinen och det vill man ju inte ha så man får havandeskapsförgiftning också.

Ovido - Quiz & Flashcards