Alla inlägg under februari 2009

Av Kristina - 25 februari 2009 18:12

Ännu en dag på jobbet och jag känner att jag inte är någon bra pedagog just nu, lättirriterad och har ingen ork med gnälliga barn. Det måste man ha i mitt yrke och man måste försöka glömma sitt eget när man ska ta hand om dem men just nu orkar jag inte. Fattar inte dem som orkar jobba nästan ända fram. Jag är så trött nu, har ont i fogarna hela tiden, en hel del sammandragningar som emellanåt känns med mensvärk och så är det tungt att böja sig och ta hand om dem, klä på dem m.m Ska bli såååååååå skönt att vara hemma from måndag.

Efter jag kommit hem så var det till att ställa sig och baka muffins jag ska bjuda jobbet på på fredag. Hinner inte imorgon eftersom jag jobba till fem så det fick bli idag, fick lite hjälp av moa i alla fall.

Sedan skulle jag plantera om en orchidé och öppnar skåpet i källaren där alla krukor m.m är och då rasar hela skiten. Så fick jag sortera och städa där med.

Sist var vi och handlade kött på en chark vi har i näsum här. De slaktar mån+tis och sedan säljer de de andra dagarna. Maler färsen efter beställning så det är verkligen färskt och superfint kött. Sedan var det hem och dela upp det i påsar och ner i frysen. Så nu är man helt färdig. Ikväll är det förlossningskliniken på tv4 fakta som gäller sedan sängen.

Av Kristina - 24 februari 2009 17:31

Både igår och idag har jag haft sammandagningar med jämna mellanrum hela dagarna. Och de har emellanåt gjort lite ont typ som mensvärk som strålar bak i ryggen. Jobbigt att ha det så och man blir ju orolig att det ska sätta igång tidigt denna gången med. Tog idag två panodil efter jag kommit hem från jobbet och efter någon timme så försvann i alla fall värken men jag har fortfarande en hel del sammandragningar. Ska till bm på tisdag så då får vi se vad hon säger.

Av Kristina - 24 februari 2009 17:27

Idag var det första träffen med föräldragruppen. Vi var de enda som skulle ha vårt andra barn av fem par men det gör ju inget. Vi hann ju gå på första besöket förra gången med sedan kom ju moa så det var mest repetition. Förlossningsfilm, visade hur bebis tar sig ner genom bäckenet, lite info om värkarbetet m.m Sådant man redan visste men alltid bra med repetition. Nästa gång ska vi gå igenom smärtlindring och det kan ju vara bra hann ju inte med något alls förra gången så man är ju nybörjare på det även om man fött innan.

Av Kristina - 22 februari 2009 11:48

Börjat packa bb-väskan idag. Lika bra att den står färdig det gör ju inget om den får stå en tid men kan vara skönt att ha den klar. Dock tyckte jag det var svårt att veta vad man skulle packa med sig förra gången hade vi inget med oss utan henke fick ju åka hem och hämta lite sedan.

Håller på att tvätta det sista av bebiskläderna idag med sedan är allt tvättat även sängkläder och annat som skulle tvättas. Henke skulle plocka fram spjälsängen i veckan sedan så kan jag bädda den så är den också färdig. Då är det bara bebis vi väntar på sedan:-) Fast den får gärna dröja några veckor till i alla fall.

Av Kristina - 21 februari 2009 10:45

V33

Av Kristina - 21 februari 2009 10:41

Idag går jag in i v 33 och så är det lite mer än 50 dagar tills den ska komma. Ska bara jobba 5 arbetsdagar till, skönt men konstigt. Hade mycket sammandragningar igår men idag är det lungt, dock inte på bebis då är den i farten istället:-)

Tråkigt väder blev det också, snöar igen och ska tydligen göra det imorgon också. Längtar verkligen efter våren nu.

Av Kristina - 20 februari 2009 09:19

Ja så var det fredag igen vart tar veckorna vägen, tycker tiden går så himla fort. Börjar inte jobba förrän halv elva idag så det är lungt på morgonen här nu. Moa kollar lite på barnprogram och henke är iväg och fiskar. Ska köra moa till farmor och farfar snart ska vara där idag och leka med kusinen. Det ser hon fram emot.

Jobbar till halv fem idag men förhoppningsvis har vi inte så många barn har varit en hel del sjukt bland dem också nu, innan var det ju bara personal och det är det mycket fortfarande. Sedan blir det till och hem och äta och sedan ska vi till några kompisar ikväll och bara kolla let´s dance och ta det lungt. skönt.

Av Kristina - 18 februari 2009 16:22

Jobbade förmiddag idag. Full rulle man är ganska trött när man kommer hem. Mycket som vanligt med att ordna folk för dem som är sjuka och denna veckan är det ju många som ska vara lediga med eftersom det är sportlovsvecka. Suck så tröttsamt att behöva ordna allt själv. Chefen tog ledig denna veckan, smart.

Efter jobbet var det hem och hämta moa och henke så skulle vi till bm. Bebis mådde fint och magen hade växt som den skulle. Hade bra blodtryck men lite äggvita, protein eller vad det var i urinen så de skulle skicka iväg det igen för odling. de gjorde det för två veckor sedan med då hade jag bakterier i urinen men det hade visst inte visat något så får se hur det blir denna gången. Hon sa att det behövde inte vara något man kan få så när man är gravid.

Efter det var vi och handlade lite ingredienser så jag kunde baka bullar så det har jag också gjort nu i eftermiddag. Sitter nu och väntar på att de ska jäsa klart sista gången så de kan gräddas i ugnen. Ska bli spännande att se hur de blir denna gången. tror jag testat olika bullrecept varje gång jag bakat. Tycker alltid de blir så himla stora:-)

Ovido - Quiz & Flashcards