Alla inlägg under oktober 2008

Av Kristina - 30 oktober 2008 18:41

Har inte hänt något särskilt det rullar på som vanligt. På jobbet är kollegan tillbaka så nu är vi full styrka igen och det är skönt. Hemma är det med som vanligt med allt. Skönt att ha henke hemma denna veckan, nästa jobbar han em så då får jag sköta allt själv om kvällarna.

Har haft ont i ryggen och bm sa att jag kunde ta panodil eller alvedon så jag har tagit det. Då försvann det ont så tänkte jag att då kan jag skita i att ta dem idag, har bara tagit två på morgonen, men då började det onda komma igen på fm idag. När jag kom hem fick jag ta panodil för då hade jag så ont så jag knappt kunde gå. Får se hur det utvecklar sig ska ju till läkaren på tisdag så då kan jag höra om det.

Annars snöar det och blåser här. Nu är det väl mer regn än snö men när jag körde hem från jobbet kom det riktig snö här hemma och det var vitt på gräs m.m Moa ville ut och leka i snön men det går ju inte för man blir ju dygnsur då. Hoppas det försvinner snart vill ju inte ha sådant än.

Av Kristina - 27 oktober 2008 18:54

Började med att jag var själv till frukost eftersom min kollega är sjuk och det var andra sjuka och folk lediga eftersom det är höstlov. sedan har det rullat på hela dagen tils jag slutade. tiden går visserligen fort men det känns när man inte är så många. Hade fruktansvärt ont i ryggslutet, ner i rumpan när jag kom hem kunde knappt gå.


Ringde bm och frågade vad det kunde vara idag och hon visste inte men det hade säkert med graviditeten att göra. Man fick äta alvedon eller panodil så jag tog det när jag kom hem och det har hjälpt lite. Ska till läkaren om 1 vecka och kolla så allt är bra och så ska jag ta upp detta med ryggen då med. Bm sa att de kunde skriva ut andra tabletter som man kan äta i så fall.

Av Kristina - 26 oktober 2008 14:53

Usch vilket skitväder det är idag. Vi bestämmde oss därför att åka till ikea. var ju uppe tidigt eftersom man skulle ställa tillbaka klockan idag och det fattar ju inte moa:-)

Oj oj vad folk det var där men det är ju skitväder och lönehelg så man får väl skylla sig själv. Skulle egntligen inte ha något där men ändå så springer det iväg. Tror aldrig man varit där och handlat under tusenlappen. Henke köpte hyllor som han ska ha i källaren och förvara alla sina saker i. Blev två stjänor vi ska hänga på altanen till advent och lite annat smått och gått. Så klart måste man ju äta där också. Henke och moa åt köttbullar och jag tog kotlettraden. den är så gåd speciellt bearniesåsen. mums:-)


Ska snart köra iväg moa till sin farmor och farfar för hon ska sova där inatt då dagis har stängt imorgon, studiedag. Hennes kusin ska också vara där för hans är med stängt imorgon. det blir nog roligt för farmor och farfar men de har själva erbjudit sig:-) det skiljer ju bara 6 mån mellan dem så det är fullt upp när de träffas men de leker ju så fint tillsammans.


Så får henke och jag en barnfri kväll, herregud hur längesedan var inte det tror inte det varit sedan innan moa föddes. Visst har hon sovit borta ett par gånger men då har det varit för att vi varit iväg på något speciellt, nu kan vi vara hemma och bara ta det lungt.


Ska ringa bm imorgon med för jag har så ont i ryggen av något. vet inte riktigt vad det är, sitter på höger sida om ryggraden ganska långt ner och gör ont varje gång jag sätter ner höger ben och småvärker hela tiden. lika bra att kolla upp det.

Av Kristina - 25 oktober 2008 14:57

Idag har jag varit duktig, städat hela köket noggrannt, även inne i ugnen som verkligen behövde en genomkörare. Under tiden har jag tvättat och efter det så var jag ute och klippte ner lite blommor som skulle in nu inför vintern och så har vi höststädat ute så nu är det snart klart ute. Har ont i ryggen nu men det är ju inte så konstigt när jag stått hela tiden.


Moa har haft sin kusin hör och lekt med också, som tur är är de väldigt duktiga på att sysselsätta sig själva. De har lekat jättefint. Moa tycker det är så roligt när det är kompisar här som hon kan leka med.


Ska snart hem till mina föräldrar och äta middag, det är smidigt för då slipper man laga själv. Tycker det är så tråkigt att komma på vad man ska göra hela veckorna.

Av Kristina - 24 oktober 2008 15:50

Idag har jag varit ledig från jobbet. Var i Lund med mamma och pappa men inte på någon nöjestripp. Bägge mina kusiner, pappas ena farbrors döttrar bägge två, har haft canser i brösten och de kom fram till att det var en ärftlig gen och min fabror hade den med så vi skulle ner dit och få information om vad det betyder. Pappa ska ta ett blodprov och har han med den genen så är det 50% risk att jag har den och har jag den så är det 50% risk att moa fått den. Men vet man det får man extra koller så de kan upptäcka det i tid. Detta är inget jag går och oroar mig för det kan man inte göra för då skulle man ju må dåligt. Men det är gansk amycket större risk att man får bröstcanser eller äggstockscanser om man har den genen. Men vi får ta det då, bara de har extra koll så känns det skönt.


Annars har vi inte gjort något speciellt, henke jobbar em så jag och moa kollade på den nya filmen om elefanten horton, den var riktigt rolig faktiskt och hade ett bra budskap om att alla är lika värda hur man än är men det är ju moa för liten för att förstå än.


Henke kommer snart då ska vi till maxi och köpa ett kök till moa från fixher price, de hade extrapris på det. hon tycker sådant är roligt nu och så ska vi köpa kinamat och fira att henke fick ha kvar jobbet. ska bli skönt att bara vara vi ikväll har inte träffat henke på hela veckan eftersom vi går om varandra när han jobbar em.


Imorgon blir det nog karlshamn, ska hämta fiskar henke lämnat på rökning i mörrum och så kanske shoppa lite. skoj.


Ha en trevlig helg alla som läser.

Av Kristina - 22 oktober 2008 19:33

De har ju varslat 89 anställda på henkes jobb och idag skulle de får besked om vilka som fick gå och vilka som fick stanna. henke ringde på jobbet lite innan halv fyra och sa att han fick ha jobbet kvar. så skönt. det var som en sten föll från hjärtat. betyder en hel del. var ju lite dumt om han hade blivit arbetslös ungefär samtidigt som bebisen skulle komma men nu klarar vi oss då i alla fall. kan ju komma fler varsel men det ska man ju inte tänka på nu.

så nu kanske vi kan köpa den där soffan vi tittade på innan men som vi inte vågat köpa nu eftersom vi inte visste om vi hade råd. så mycket lättare nu helt plötsligt.

Av Kristina - 21 oktober 2008 19:00

Idag hade vi fotografering på mitt jobb. vi tar bara gruppbild för det blir så stressigt för barnen när man ska ta enskilt och de små vil inte gärna sitta själva. man hinner få bilder på barnen senare eller så kan man ju faktiskt ta själv. många föräldrar är dock ganska irriterade för att man inte gör det för de ser ju bara hur bra det är att vi gör det för då slipper de. tycärr är föräldrar ganska bekväma av sig idag tycker jag. jag är ganska ung men tycker ändå att många av de äldre föräldrarna är bekväma och tycker det är jobbigt att vara hemma med barnen om de är lediga eller sjuka eller liknande. njut istället av ert barn för tideng år fort och snart är det stor.

Av Kristina - 21 oktober 2008 18:58

Igår måndag hade vi föräldramöte på jobbet. Nästan alla barn hade en förälder där som var och lyssnade på oss. Vi berättade lite av det viktiga man måste dra, sedan hade vi bildspel och berättade om en dag på vår avdelning. sedan visade vi film när vi filmat barnen och det är ju alltid väldigt uppskattat. hade också utställning av saker barnen gjort. så skönt att ha det gjort nu så kan man tänka på annat. har som sagt varit väldigt mycket på sista tiden men det var sista kvällen på några veckor som man behöver vara på jobbet. skönt

Ovido - Quiz & Flashcards