Alla inlägg den 24 november 2008

Av Kristina - 24 november 2008 18:12

Var på besök hos barnmorskan på mvc idag. är i v 20 nu och skulle dit för första gången sedan inskrivningen i v 10. eftersom moa och henke var sjuka så fick jag gå själv. alla värden var bra både blodtryck och järnvärdet. ingen infektion i urinen heller. hon kände och klämde lite på livmodern och den växte också som den ska. känner den dock betydligt mer denna gången den ligger långt fram mot magen så när jag ligger på rygg ser man den tydligt. mätte den också och det var som det skulle. fick höra hjärtljuden också det är så mysigt och de låg kring 140 idag. synd att henke och moa missade det men de får följa med nästa gång. ska dit om 4 veckor alltså den 22 dec. det ska bli roligt då är man ju i v 24. gud vad tiden går fort. idg är det exakt 1 månad till julafton.

Av Kristina - 24 november 2008 18:09

Moa blev förkyld i helgen, eller rättare sagt igår söndag. kom som en blixt från klar himmel. i natt hostade hon lite så jag var inne och gav henne vatten och nässpray sedan sov hon igen. I morse var hon superpigg och inga problem med att lämna henne. sedan ringer henke vid middag och då har de ringt från dagis så han fick hämta moa, hade över 38 graders feber. när jag kom hem vid halv tre så låg henke med i över 38 graders feber. än så länge har jag klarat mig men vi får väl se. så nu får de vara hemma bägge två och vara sjuka. moa har sovit en del i eftermiddag och fått alvedon och då blir hon pigg med en gång men näsan rinner och hon har hosta.

Idag var det riktigt riktigt kallt också, måste leta upp mina termobyxor som jag kan ha på jobbet för ska det vara såhär kallt så måste man ju ha det när man står ute med barnen. Hoppas bara att jag fortfarande kan ha dem:-)

Ovido - Quiz & Flashcards