Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Bakat

Av Kristina - 21 november 2008 18:52

Började halv sju i morse så jag fick sluta vid halv ett idag skönt dock att komma hem tidigt någon gång. var så härligt väder idag så det hade varit skönt att gå en runda men det går inte för jag har ont i fogarna. har ont idag utan att jag gått något speciellt.

Istället for jag hem och hämtade mos som var hos farmor och farfar sedan handlade vi och sedan hem och bakade. har gjort en cheesecake som laila gjort på tv. new york blueberry cheesecake. Den såg riktigt mumsig ut på bilen och det blev det i verkligeheten med. ska ha den som "tårta" imorgon då vi ska ha lite kalas för mig här, därför jag var tvungen att handla med. Sedan bakade jag vetebullar fast de hade mandelmassefyllning. det blev många och de blev supergoda. hittade ett riktigt bra recept på internet på riktigt bra bulldeg. sedan var det dax att laga mat. klyftpotatis med stekt fläskfilé och paprikasås, mumsigt.

Nu är jag riktigt trött i rygg och fogar nu efter att ha stått hela eftermiddagen så det ska bli skönt att ligga framför tv:n snart och kolla idol och mumsa lite salta pinnar och popcorn:-)

Trevlig helg alla.


cissi- ja jag jobbar på det nya dagiset. vet du om ni ska ha en fröken som heter katarina då?

 
 
Ingen bild

Viggo, Krille & Cissi

22 november 2008 10:51

Halloj
Hoppas kalaset går finfint! Tårtan lät smarrig!
Vet inte vilken personal vi kommer & få ännu... Har bara tackat ja & väntar på info från kommunen å det kan ju ta ett tag =). Ha det kanon idag. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 25 februari 2012 15:46

Kommer i fortsättningen att blogga via en annan blogg för att jag ska kunna göra det via mobile också. Den heter khmmka.wordpress.com   Häng med mig nu:-) ...

Av Kristina - 23 februari 2012 20:40

   

Av Kristina - 23 februari 2012 20:39

   

Av Kristina - 21 februari 2012 19:42


  Hittade ett recept på internet på proteinbollar. Typ som chokladbollar fast mycket nyttigareutan smör och socker och liknande. Dessa kan man ha som mellanmål. Gjorde en omgång ikväll och de blev riktigt smaskiga   ...

Av Kristina - 11 februari 2012 13:44


  Henke har köpt proteinpulver till träningen.

Ovido - Quiz & Flashcards