Alla inlägg under oktober 2008

Av Kristina - 21 oktober 2008 18:56

... satt jag med datorn i knät och surfade runt lite på barnsidor m.m Och helt plötsligt fick jag mig en kick långt ner i magen. bebis. åh vad glad jagb lev av att känna av den och jag är ehlt säker på att det var den för när jag kände kicken kom man med en gång ihåg hur det kändes med moa. det är ca 1 vecka tidigare än med moa. så skönt för man har ju varit lite nojjig. hoppas att det kommer mera snart men i början kan det ju vara en del dagar emellan.

Av Kristina - 17 oktober 2008 18:28

Gud så skönt att det är fredag har ju stannat kvar på jobbet nästan varje dag denna veckan så jag är riktigt trött nu. märks att man inte varit hemma så mycket för det är en massa tvätt och skitigt på golvet har inte blivit dammsugat. i vanliga fall gör jag det varje dag eftersom alvin fäller. får ta en raid imorgon. skönt bara att få sova ut imorgon är så trött nu. behöver sova hela helgen känns det som. hoppas det blir gott väder så man kan vara ute en del i helgen, kallt verkar det som att det blir. ska kolla idol ikväll och så ska jag göra äppelkaka, mums:-) trevlig helg alla som läser.

Av Kristina - 16 oktober 2008 18:24

Jobbade hela dagen i tosdags mellan 7.30-16.  det var fullt upp hela dagen vi hade ett helt gäng med barn och dagarna går så fort. alltid något att göra. direkt när jag slutade hade jag utvecklingssamtal med ett par föräldrar. det håller på en halvtimme och gick jättebra de är supertrevliga. efter det skulle vi ha grovplanering med arbetslaget. började direkt efter samtalet och så höll vi på till nästan halv åtta på kvällen. behövde planera inför föräldramötet vi ska ha på måndag och kolla så tv och videokamera funkade och en annan maskin som vi ska ha och visa bilder med. tur var funkade allt. var ju tvugna att äta också så vi beställde pizza, det var gott men oj vad ont i magen jag fick efter det. åt ändå inte upp allt. kom ihåg att jag hade så med moa med när detbörjade växa att jag fick ont i magen om jag åt typ pizza, kebab eller annat liknande fet mat. så nu blir det inte mer sådant förrän bebis är ute. nedräkning till ultraljudet med, ungefär 3 veckor till:-)

Av Kristina - 15 oktober 2008 18:22

Några kompisar var här i onsdags em och hade sin hund med sig. en tik som heter zelda, boxervalp. Alvin är ju inte så van vid andra hundar, det är aldrig några problem men vi umgås inte med så många som har hundar. Men de lekte en hel del det var roligt. alvin var väldigt intresserad av att hoppa på henne dock. har du inte fått till det på 6 år så det är väl inte så konstigt:-) men man fick kolla han hela tiden och säga till han när han börjar. Zelda fattade ju inte det eftersom hon inte börjat löpa ännu. Men kul att dem var här.

Av Kristina - 14 oktober 2008 19:18

Denna veckan blir en jobbig vecka, personalmöte igår och idag slutade jag 16.30 men fick stanna kvar för jag skulle ha utvecklingssamtal. sedan var det bara hem och äta och sedan till affären för att handla hade ju inget hemma. brukar veckahandla på måndagar men jag hann ju inte det igår. usch sitter i soffan nu och är så trött. ryggen är lite bättre idag i alla fall, henke får snart ta en massage igen det hjälper ju.


gick in i v 15 idag, snart halvvägs. veckorna går så fort så man hinner knappt med, onsdag imorgon och sedan är det nästan slut på veckan. fullt upp på jobbet med träffar på kvällarna av olika dess slag. när måndag nästa vecka är slut är jag glad för då är det inget på kvällarna på någon månad sedan.


i fredags var det precis 1 månad tills vi ska på ul. ska bli så roligt att få se bebisen. har inte kännt något av den ännu så man är ju lite nojjig men det kom inte förrän i v 16 eller något sådan med moa. det enda som märks är att brösten växer och magen börjar puta lite:-)

Av Kristina - 13 oktober 2008 19:13

Började jobba kl 7.00 imorse. fick lämna moa 6.30 inte roligt att lämna henne så tidigt men det tar ca 30 min att köra till jobbet och det är ju som tur är bara varannan vecka eftersom henke jobbar skift. var trött redan på morgonen och hade ont i ryggen har haft det till och från hela helgen.


I söndags var vi hos mamma och pappa och var ute och gick två smårundor och det satte väl fart på ryggen ännu mer, henke fick massera och det var ju skönt:-)


fullt upp var det hela dagen, slutade 14 men personalmötet skulle börja 17 så det är ingen mening att köra hem. körde in en runda till karlshamn för att kolla i affärer men jag kunde inte gå så mycket pga ryggen så jag körde tillbaka till jobbet och åt och satt i personalrummet och slappade och läste tidning. Sedan var det 2,5 timme ointressant möte. hade lika väl kunnat skita i det köndes det som men det får man ju inte.


henke var på föräldramöte på moas dagis så det kändes lite surt att missa det när det inte var mer intressant på jobbet. men så är det ibland tyvärr. var hemma vid 20 och då var det soffan och sedan sängen som gällde. henke fick massera ryggen lite till, vi kom fram till att det nog är ischias. skoj att ha både det och foglossning. hur ska det här sluta?

Av Kristina - 11 oktober 2008 13:35

Så har helgen börjat. Fick sova lite längre i morse det är skönt. Är uppe så tidigt hela veckan. Henke skulle iväg och titta när några kompisar fixade så han kommer snart hem igen. Jag cyklade upp till lindex och köpte en ny bh. Det behövdes verkligen för de har växt nu. Passade på att köpa en som man kan ha när man ska amma sedan med så slipper man köpa så många sedan.

Var inne på maxi med en sväng men de hade inget.

Har precis varit ute och tvättat bilen nu efter jag kom hem. Den var verkligen skitig så det behövdes. Ska nog gå en runda i skogen när henke kommit hem. Så härligt väder ute idag och så kanske det har kommit någon svamp om man har tur.

Av Kristina - 10 oktober 2008 15:14

Gud vad veckorna går fort tycker det är måndag fredag måndag hela tiden. Helgerna går minst lika fort dem. Och nu på eftermiddagen började det regna igen. Tråkigt. Slutade tidigt idag eftersom jag öppnade 6.30 Jobbigt att börja så tidigt men skönt att komma hem tidigt med. Henke hade tagit ledig från jobbet så vi har varit hemma båda i eftermiddag. Var inne på netto en sväng, fin affär men gud vad folk idag med. Sedan var vi en stund på lekplatsen för att moa skulle få leka av sig lite. Då började det regna men en stund hann vi vara där i alla fall. Ska elda lite nu sen ska vi hem till svärföräldrarna och äta. trevlig helg.

Ovido - Quiz & Flashcards