Alla inlägg under november 2008

Av Kristina - 10 november 2008 14:52

Igår när vi låg i sängen på kvällen kände jag en tydlig buff utanpå magen, sa till henke och han låg och kände och han fick också känna flera buffar utanpå magne, så roligt att han med får känna av bebis. den har varit väldigt aktiv i ett par dagar nu.

Var på UL idag med och allt var bra med bebis, den snurrade på där inne. Blev flyttad fýra dagar bak s det blir den 18 april sitället för den 14:e. Skiljer inte många dagar på moas bf nu, hon var beräknad till den 22 april. Så roligt att få se bebis riktigt. Hon kunde dock inte se könet så vi får vänta tills den kommer ut:-)

Hade personalmöte på jobbet på kvällen med så jag var inte hemma förrän vid 20 på kvällen, skönt att ha det avklarat i alla fall.

Av Kristina - 9 november 2008 10:26

Har precis städat färdigt efter gårdagen nu. Skoj att ha kompisarna här, vi åt gott och snackade. Moa lekte med deras ena flicka. Skiljer 2 år mellan dem ungefär men det går hyfsat bra ändå.

Ska till både henkes och mina föräldrar idag för att fira fars dag, blir väl inget speciellt till dem tycker mer det är affärernas dag. Ger hellre en present för man vil än för att man ska.

Henke fick strumpor på fars dag, så skoj var det:-)

Så nu vilar jag lite sedan bär det av till henkes föräldrar för middag sedan direkt därifrån till mina för fika sedan blir det hem och vila i soffan. Har förlorat en del sömn eftersom man kom sent isäng efter personalfesten i fredags och likadant igår. Kännslite bakis fast man inte är det:-)

Men imorgon är det dax för UL så då glömmer man allt sådant:-)

Trevlig fars dag.

Av Kristina - 7 november 2008 15:52

Började ju 6.30 idag så man var uppe tidigt idag, är riktigt trött nu får lägg amig och vila en stund moa får se på barnprogram:-) ska iväg med jobbet på personalfest ikväll ska vara där vid 19. som tur är ska jag inte köra själv utan vi samåker så det är ju skönt. dricka blir det cider. vi är ju 3 som är gravida så man är ju inte själv nykter och det känns skönt.

Har varit runt i byn efter jag slutat skulle byta böcker på biblioteket till moa, hämta ut paket och handla inför imorgon när vi ska ha några kompisar här. ska blir roligt var ett tag sedan vi sågs.

ska vila lite nu sedan blir det att göra sig i ordning. trevlig helg.

Av Kristina - 6 november 2008 20:04

på jobbet och barnen är helt galna, alla tycker det på alla avdelningar typ. vet inte om det är årstiden och mörkret eller vad men de har en massa skit för sig. jag och min kollega r ju bäge gravida skiljer ca 5 veckor. vi pratade idag om hur det kommer att se ut när vi ska klä på alla barnen sedan med stora magar:-)

moa har med en konstig period, ledsen för inget och sådant. jag är väl extra känslig också.

Orkade dock träna lite idag när jag kom hem, har en maskin jag står på ibland framför tv:n. Ca 30 min. eftersom jag inte kan gå så mycket nu pga foglossningen står jag på denna för den gör inte så det gör ont. Träning är bra inför förlossningen sedan ju. nu ska jag vila, dödstrött och ska börja jobba 6.30 imorgon.

Av Kristina - 5 november 2008 19:00

Fattar inte att man kan vara så trött. Sover större delen av natten är fortfarande upp ett par svängar för att kissa men annars sover jag men är lika trött för det. När jag kommer hem från jobbet på kvällen orkar jag inget mer än fixa mat sedan är det soffan. oftast halvsover jag där framåt nio innan jag kommer i säng. denna veckan jobbar henke eftermiddag i alla fall så han slipper mitt sällskap:-) annars får stackarn stå ut med att jag lägger mig tidigt hela tiden. tur att det är en övergående period. var aldrig speciellt trött efter att moa var född trots att man ammade på natten.

Av Kristina - 4 november 2008 19:24

Idag var jag hos läkaren för att kolla så allt var bra med bebis i magen. Och det var helt utmärkt där inne. Den snurrade runt och hade sig och såg bra ut. Roligt att få se den. Och skönt att veta att allt var bra. Ska på rutin ul på måndag och mäta och kolla det de gör då. roligt att få se bebisen igen. alltid lika roligt och gör det mer verkligt då.


Annars har det varit en vanlig dag, moa har varit bra idag så imorgon får hon gå till dagis igen.

Av Kristina - 3 november 2008 17:42

Är i v 18 imorgon och tycker att jag har mycket sammandragningar. Hela livmodern blir hård, gör dock inte ont. Kommer ihåg att jag hade det med moa med men inte att jag hade så mycket. Kan ha det flera gånger om dagen speciellt när jag sätter mig ner och vilar. Extra mycket på kvällen. Tur att jag ska till läkaren imorgon för koll då kan jag fråga om det. Är ju lite orolig att bebis ska komma tidigare denna gången med och det vill jag ju inte. Magen växer dock, tycker den har växt massor bara över helgen:-)


Moa har varit hemma idag, hade nästan 38 grader imorse när hon vaknade, ska ta tempen innan hon lägger sig. är dock piggare idag men får vara hemma imorgon med så får vi se hur hon är då.

Av Kristina - 2 november 2008 14:08

Har varit en lung dag idag. var iväg igår kväll ju. Moa var superpigg och lekte och åt bra. I morse ville hon gå ut så vi var ute hela förmiddagen. När vi kom in var hon hängig och la sig i soffan för att vila. Utan tv:n på utan bara låg och det brukar hon aldrig göra. Kände på henne och hon var varm så jag tog tempen. 38,7. Inte konsigt att hon bara ville vila. Hon har fått lite alvedon och nu är hon piggare men hon får ju vara hemma från dagis imorgon. Hade en annan haft så hög feber hade man ju knappt varit levande.

Ovido - Quiz & Flashcards