Alla inlägg den 16 december 2008

Av Kristina - 16 december 2008 19:15

Nu är det 3 dagar kvar att jobba. gud så skönt. idag har man varit trött, jobbade till halv fem. när jag kom hem höll henke på att sätta ihop moas nya säng, en loftsäng. känns lite hög men moa är väldigt duktig på att gå i trappan så vi avvaktar och ser hur det går. om det är för högt så går det att kapa benen lite. ikväll ska vi kolla äntligen hemma jul och jag tror jag ska fixa lite fika snart.

Av Kristina - 16 december 2008 19:13

Det har väl varit dagens samtalsämne. Själva låg vi och sov och vaknade med ett ryck av att det mullrade och skakade i hela huset. vi trodde båda det var pannan som kokade och for ner i källaren båda två. men där var det lungt. vi fattade ingenting. när henke kom till jobbet fick han veta att det var jordbävning och ringde och sa det. lite roligt är det dock att få ha varit med om det för det lär ju dröja innan det händer nästa gång.

Av Kristina - 16 december 2008 19:10

Glömde berätta att jag blev tagen av polisen igår. Hade hämtat moa på dagis och skulle upp till maxi och handla. höll inte hastigeheten på 70km där utan körde runt 80, får väl erkänna det:-) och så står det en med gul väst i vägen och vinkar åt mig att köra in på en mindre väg. trodde de skutit någonstans utan att jag sett det men tur hade jag. de skulle enbart kolla körkort, nykterhet och skattemärket. med en lättnadens suck fick jag köra iväg igen. har bara blivit stoppad en gång tidigare och då slapp jag blåsa för det var sådan lång kö och han tyckte jag såg så ärlig ut:-) då var jag också gravid, lustigt.

Ovido - Quiz & Flashcards