Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Kristina - 13 januari 2009 19:51

Idag var det dax för läkarbesöket. Skulle dit vid tolv så jag tog ledigt från jobbet på förmiddagen så jag skulle slippa åka fram och tillbaka. Skönt att få sova lite längre och ha mysig frukost tillsammans med moa och henke. henke har ju eftermiddag på jobbet denna veckan. Vi körde och lämnade moa hos farmor och farfar för jag ville inte ha med henne när de skulle göra undersökningen.

Fick vänta ca 30 min för de var sena och under den tiden hade jag massor med sammandragningar. tog inte tid mellan dem men det var inte många minuter. När han gjorde undersökningen vaginalt så såg han inget fel i alla fall. Jag hade inte börjat öppna mig och bebis låg med huvudet ner. Allt såg bra ut. Skönt att det inte blivit påverkat av sammandragningarna än. Han sa att bara för att det såg bra ut nu kan det ske mycket på ett par dagar men man är ju kollar nu i alla fall och jag blev sjukskriven 25% med. skönt att få lite kortare dagar det är mastigt att jobba heltid. hoppas att det hjälper mot sammandragningarna nu. är sjukskriven jan ut så ska jag på ny koll så får vi se om jag fortsätter så eller om det blir mer. ska ju ändå bara jobba feb ut. känns skönt att det har koll på en då moa kom så tidigt, vi är lite oroliga att det ska bli så igen.

Ovido - Quiz & Flashcards