Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Kristina - 14 januari 2009 18:06

som sjukskriven. Har aldrig varit det förrut och gud vad krångligt det är. vi har ju en på vår avdelning som är på semester och är borta hela nästa vecka med och så ska jag jobba mindre så det är svårt att få ihop det. en massa personal borta på hela stället med för det är mycket sjukt bla magsjuka. jobbigt att ha det med att tänka på när man har sig själv att tänka på med och känns inge roligt att lämna mina andra två kollegor själva för att jag ska gå hem när det ser ut som det gör. men det är ju en själv man måste tänka på och bebisen men är svårt.

fick tabletter mot foglossningen med igår som är starkare men inte farliga för barnet som är recptbelagda. tog den första igår kväll och en i morse och gud vad dåligt jag mått idag. kände mig konstig igår efter den börjat verka men trodde det var för att jag var trött meni morse mådde jag så illa så jag spydde en gång och varit helt groggy hela dagen. känns typ som man är bakis. ska prova att inte ta en imorgon och se om jag mår bättre men det var ganska vanliga biverkningar stod det med illamående, yrsel och huvudvärk. som att välja mellan pest eller kolera, antingen ha ont i fogarna eller slippa det men vara groggy och må illa hela dagen. usch. just nu längtar jag tills denna graviditet är över.

Av Kristina - 14 januari 2009 18:02

Jaha så var det dax för varsel igen på finnveden. Henke klarade sig förra gången men lär ju säkert inte göra det denna gången sån tur kan man inte ha. Så drygt att han blir arbetslös precis när bebis kommit. Blir ju att de får gå typ i sommar i så fall och så är ju jag mammaledig. Det tär ju på ekonomin. Blir ju också att jag får börja jobba igen så fort den slutat amma för att vi ska få in lite pengar. Har man hus och familj så hänger det ju en del på pengar tyvärr. Hade tänkt vara hemma året ut om han hade jobb men nu blir det väl att jag får börja tidigare. Moa ammade jag bara i ca 4 mån men jag hoppas att det ska funka bättre denna gången så jag kan amma längre men vi får väl se. Hur sjutton ska vårt samhälle se ut när det är hur mycket folk som helst som går arbetslösa och inga nya jobb finns att få. den här krisen kommer att drabba många familjer.

Ovido - Quiz & Flashcards