Alla inlägg under januari 2009

Av Kristina - 12 januari 2009 19:47

Har fortfarande mycket sammandragningar och de kommer ofta när jag vilar och en del har börjat göra ont lite som lätt mensvärk. Vaknade till och med i natt av att jag hade sammandragning. Ringde bm idag och berättade som det var och hon tyckte det skulle kollas så jag inte börjat öppna mig eftersom moa kom 6 veckor för tidigt. Skönt att de kollar upp det för man blir ju orolig med tanke på att man denna gången vet vad som kan hända.

Av Kristina - 11 januari 2009 19:49

Idag har vi bara tagit det lungt, hade foglossning efter att jag städade ut julen igår så moa och jag har bara slappat framför tv:n hela dagen. Henke har varit på en sjö och fiskat, det var en tävling som han skulle vara med i. var tydligen ganska tjock is trots att det varit lite mildare väder.


Mormor kom också och hälsade på moa lite. vi var ute en sväng och gick, sakta sakta:-) det går inte så fort med mig längre. har problem att hänga med ungarna på dagis numera för jag kan inte springa ikapp dem för då får jag väldigt ont sedan. Moa tyckte det var roligt att mormor kom lite, hon tycker alltid det är roligt att träffar mor och farföräldrarna.

v27

Av Kristina - 10 januari 2009 14:59

idag gick man alltså in i v 27 och det är 98 dagar kvar till beräknad förlossning. har en hel del sammandragningar och som sagt ont i fogarna. börjar kännas konstigt när sammandragningarna kommer också. lite lätt mensvärk typ. vet inte om det är för att livomdern växer eller om det inte är som det ska. ska nog ringa bm på måndag och höra med henne. är väldigt orolig för att denna också ska komma för tidigt eftersom moa gjrorde det och ju närmare vi kommer v 34 ju mer orolig blir jag.

Av Kristina - 10 januari 2009 14:57

Idag har jag städat ut julen. Så skönt att bli av med alla ljusstakar och julgranen. Det är supermysigt när man sätter upp det men nu var jag ganska trött på det så det var skönt att få väck det. Och den lilla snö som kom den försvann ju illa kvickt så någon julstämmning har man ju ändå inte. Dock har jag ont i fogarna för att jag har stått och gått en del idag, tur moa varit en stund hos sin kusin och lekt så det blir lite lugnare här hemma.

Av Kristina - 8 januari 2009 19:41

Idag hade jag ont efter jag kom hem i fogarna. Skönt dock att komma hem till färdiglagad mat henke fixat. stängde på förskolan idag så jag jobbade ganska sent.

Annars har det varit en lugn dag, i morse var det svinkallt och så började det snöa på fm här, det var dock roligt att vara ute med barnen då. De åkte pulka och så snöade det massor, fint. Men i em så började det regna istället och när jag kom hem var det 2,5 plusgrad ute. snacka om att vädret svänger så nu regnar väl den lilla snö som har kommit bort.

Henke hann i alla fall leka ute med moa lite idag så hon fick åka pulka och så hade de gjort en liten snögubbe och en snölykta. var så fint när man kom hem.

Tror jag bestämmt mig hur jag ska göra med ledigheten inför bebisens ankomst nu med, ska prata med chefen med bara så hon vet. kommer nog bara jobba feb ut i alla fall. skönt när man väl bestämmt sig hur man ska göra.

Av Kristina - 7 januari 2009 19:27

Det gick bra att masa sig upp i morse och när jag tittar ut genom fönstret ser jag att det har snöat en del. mysigt men inte så kul när man ska köra en bit. Första dagen gick bra att jobba och det gick jättebra atta lämna moa hon tyckte det var roligt att vara tillbaka på dagis. Hade bältet för fogarna på mig hela dagen. funkar väl sådär men inte jätteont i alla fall dock är det töligt att ha det när man ska böja sig och hjälpa barnen eller sätta sig och klä på dem/sig själv men det går.


Sitter och funderar också på hur jag ska lägga upp ledigheten inför barnets ankomst. Ska jobba heltid feb ut om jag orkar men sedan är fråganhur jag ska göra. om jag ska vara ledig helt och vad jag då ska ta sem eller fp eller om jag ska jobba mindre och ta lite semesterdagar. Tål att funnderas på:-)

Av Kristina - 6 januari 2009 13:07

Så har 2,5 vecka av ledighet redan gått. vart tog tiden vägen. imorgon börjar allvaret igen. idag var det dock inte lika kallt ute men eftersom vi inte varit hemma så mycket igår och hunnit elda så var det skitkallt inne, bara ca 15grader. Har varit och handlat med och henke är iväg idag igen och fiskar på isen. Han tycker det är så roligt.

Annars tänker vi bara vara ledig idag och njuta av sista dagen som ledig.

Av Kristina - 5 januari 2009 15:11

Idag tog vi en tur till ikea i det riktigt riktigt kalla vädret. När vi vaknad i morse var det nästan -15 grader här, burr.

Men vi hittade en del saker på ikea ändå, en snygg matta till storarummet, ny sänglampa till henke, ben till sängarna (valde det istället för sängstomme om man ändrar sig längre fram är det ju bara att byta), tallrikar för 5:-/st m.m Var inte så farligt mycket folk där faktiskt annars kunde man tro det när folk är lediga.

Imorgon sista dagen som ledig sedan ska man börja jobba igen, har lite ångest inför det vill inte riktigt men man kommer ju in i det igen.

Ska snart iväg till min föräldrar och äta middag, skönt för idag slipper man laga någon mat alls förutom frukosten eftersom vi åt lunch på ikea:-)

Ovido - Quiz & Flashcards