Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Kristina - 3 mars 2009 18:11

Efter vi lämnat moa på dagis i förmiddags var det dax att åka till BM igen. allt var som det skulle, järnvärdet hade blivit jättebra, bebisens hjärtljud var bra och magen hade växt 1 cm sedan förra gången och ligger helt enligt kurvan. Hon skulle kolla var min tens apparat hade tagit vägen, hon hade skickat efter en sådan till mig men inte fått den än. Är en maskin med elektroder som man kan sätta på typ ryggen så sänder den ut pulser som gör att man "glömmer" det andra onda. jag ska ha den för foglossningen först nu men den är tydligen bra mot värkarna sedan med.


sedan var det hem en stund och äta sedan lämna moa hos farmor och farfar när vi skulle på andra träffen med föräldragruppen. vi pratade om smärtlindring idag. fick bla prova en tens på armen hur den kändes, den kan nog funka bra och så berättade hon om de olika smärtlindringarna som finns. fick ju aldrig något förra gången men det är inget jag är speciellt sugen på. lustgasen kan man bli typ åksjuk av och det vill jag verkligen inte mådde illa av värkarna utan den förra gången och ryggbedövning ville jag inte ha förra gången och inte denna heller. men får man ligga länge denna gången kanske man måste ta den tog ju bara typ 3 timmar med värkar förra gången. de säger dock att det går på typ halva tiden när man är omföderska.

Ovido - Quiz & Flashcards