Alla inlägg under mars 2009

Av Kristina - 16 mars 2009 16:26

Så var det måndag igen och moa tillbaks på dagis. Hon ser verkligen fram emot att få gå dit. Medans hon var där så passade henke och jag på att åka ner till intersport här i byn de skulle byta lokal så de har 50% rabat på allt i butiken. Det var hur mycket folk som helst där. Jag hittade inget till mig men en fleecejacka till moa och henke hittade lite träningsbyxor och ett par innebandyklubbor. Hämtade sedan moa på dagis och så har jag fixat lite här hemma efter kalaset igår och så var moa och jag och handlade. Nu blir det en lugn kväll.

Av Kristina - 15 mars 2009 17:39

Usch vad svullen jag börjar bli nu. Hann aldrig bli det med moa men både händer och fötter ser ut som prinskorvar nu och det sticker i dem. Otäckt. Hoppas bebis kommer snart för nu börjar jag bli trött på detta. Gick in i v 36 igår så det är ju ingen fara för bebis om den kommer om någon vecka eller så.

Av Kristina - 15 mars 2009 17:36

Idag har vi haft släktkalas för moa med smörgåstårta och my little pony på. Det gick väldigt bra, moa fick många fina saker och kläder. Roligt att hon uppskattar att hon fyller år nu. Vaknade i morse och ville att dem skulle komma med en gång:-)

Av Kristina - 15 mars 2009 17:34

Jag tycker att det var rätt låt som vann igår för ovanlighetens skull. Tänker som så att antingen La voix eller Snälla snälla är dem som har bäst chans i den stora tävlingen. Det ska ju vara lite annorlunda låtar och det var ju den som vann. Men den är bra också tycker jag. Lite roligt att måns blev så tjurig när han fick så lite poäng av folket som hade röstat. man såg ju hur glad han var när han fick tolvorna och hur besviken han blev när han inte fick mer av folket. men så kan det vara ibland.

Av Kristina - 14 mars 2009 17:32

Har stått nästan hela dagen idag och gjort två stora smörgåstårtor till moas kalas imorgon och så en annan tårta. Det tar tid att göra smörgåstårta men det blir ju så gott sedan. Vill inte köpa utan tycker det är godare med egen för då kan man bestämma själv vad man vill ha i. Imorgon får jag garnera dem på morgonen och likadant den andra tårtan som ska ha rosa marsipan på och en bild med my little pony, allt efter moas önskemål:-)

Av Kristina - 14 mars 2009 17:30

Moa har varit på barnkalas idag för första gången. Var en tjejkompis på dagis som hade fyllt 5 år och moa var bjuden. prinsesskalas var det så det blev till att klä ut sig lite. Moa tyckte det var jätteroligt och det hade gått jättebra där trots att vi inte var med. Men det var ju bara barn från dagis så det var ju sådana hon kände. Hon börjar verkligen bli stor tjejen.

Av Kristina - 12 mars 2009 15:25

Har fixat lite med henkes cv idag så han kan söka jobb, dock finns det ju inte så mycket att söka men man får ju göra det ändå. Sedan var vi ute i trädgården och röjde och jag planterade om mina fucsior och en pelargon, får se om de tar sig igen. Blev kallt när vi hade varit ute en stund så nu har vi slappat lite framför tv:n.

Ska snart beställa pizza som vi ska äta idag, mumsigt. Sedan ska vi lämna moa hos farmor och farfar för hon ska sova där inatt. Vi ska nämligen på bio i bromölla och se stig larssons män som hatar kvinnor. Vi tänkte passa på nu innan bebis kommer för då hinner man inte. Vi har nog inte varit på bio sedan innan moa föddes. Och så får vi lite sovmorgon imorgon, skönt:-)

Av Kristina - 12 mars 2009 15:20

Utmaningen består i att svara på följande frågor med endast ett ord…


Var är din mobiltelefon? Handväskan

Var är din (o-)äkta hälft? Nere

Ditt hår? Nyklippt

Din mamma? Snäll

Din pappa? Duktig

Det bästa du vet? Familjen

Din dröm inatt? Ingen

Din dröm/ditt mål? Måbra

Rummet du är i? Sovrummet

Din hobby? Barnet/en

Din skräck? Ensamheten

Var vill du vara om 6 år? Nöjd

Var var du igår kväll? Hemma

Vad du inte är? Borta

En sak du önskar dig? Pengar

Var växte du upp? Mörrum

Det sista du gjorde? Städade

Dina kläder? Myskläder

Din tv? Discovery

Ditt/dina husdjur? Hund

Din dator? Laptopp

Ditt humör? Glatt

Saknar någon? Bebis

Din bil? Opel corsa

Något du inte har på dig? Hatt

Favoritaffär? Lindex

Din sommar? Solig

Älskar någon? Familjen

Favoritfärg? Grön

När skrattade du senast? Idag

När grät du senast? Glömt


Jag utmanar alla som läser.. =)

Ovido - Quiz & Flashcards